Stevnerapporter fra Holla-skytterne

LS-2005
Landsdelskretsstevnet | Fylkesstevnet bane | Landsskytterstevnet | Samlagsstevnet bane | Telemarkscupen | TA-skytinga

Telmarkscup 2006 - resultater

Resultater fra 2. runde i årets Telemarkscup.

Onsdag 28. juni var hollarekruttene i Drangedal for å skyte om en finaleplass i Telemarkscupen. Vi skulle møte Drangedal B - laget med beste resultat i første runde. I tillegg til møtet mellom Holla og Drangedal B, var Drangedal A vertskap for Bamble sitt rekrutteringslag. Med 16 skyttere på standplass, ble det skikkelig "trøkk". Jevn og god skyting fra samtlige skyttere gjorde det hele spennende.
I oppgjøret mellom Drangedal B og Holla, var ledelsen etter 15-skudden på 3 fattige poeng i Drangedals favør. Utover i serien ble imidlertid ledelsen større, og da det hele var slutt, kunne Drangedal B gå seirende ut med 1380 poeng. Holla endte 17 poeng bak: 1364 poeng. Til tross for et klart tap, tar vi med oss at laget forbedret seg med 14 poeng sammenlignet med forrige cupmøte. Drangedal B ble nok en gang "rundens lag".
I oppgjøret mellom Drangedal A og Bamble, ble det seier til Drangedal A med 3 poengs margin: 1377 poeng. Dermed gikk både Drangedal A og B videre til finalen. Mælum A og B kvalifiserte seg til finalen tidligere i uka, og hollaskytterne ønsker samtlige lag lykke til!
Vertskapet i Drangedal vartet opp med is, kake, kaffe og brus. Et flott arrangement i deilig sommervær, og mens de voksne koste seg med kaffe, var skytterne å sparket fotball…

100 meter: Holla - Drangedal B

På Hollas lag:

Joakim Lindgren
339
Henrik Thorstensen
341
Jon Vegar L Johnsen
338
Kamilla Emilie Køller
345
Totalsum
1364

Tross forbedring med 14poeng, ble det tap mot Drangedal B som fikk 1380p

Resultater fra 1. runde i årets Telemarkscup.

Rek.-laget møtte Mælum B og tapte på rangering!! De går likevel videre til 2. runde som beste tapende lag.

På 300m gikk det litt verre. Her ble vi slått ut av Bamble med 6 poengs margin. Dermed er vi ute av finalekampen for første gang på mange år. Vi kommer sterkere tilbake neste år!!

100 meter: Holla - Mælum B

Hollas unge lag på 100m møtte Mælum B i 1. runde av årets Ttelemarkscup. Det ble et usedvanlig tett oppgjør der det var nesten umulig å skille lagene. Holla stilte med følgende lag:

Joakim Lindgren
323
Henrik Thorstensen
344
Trym Borgen Oppedal
340
Kamilla Emilie Køller
343
Totalsum
1350

Etter hovdeskytingen var begge lag helt like. Dermed måtte det en omskyting til. Etter reglene skal det foregå ved at hele laget skyter en 10 skudd (ikke omgang). Her var det noe ujevn skyting på begge lag, og resultatet var at begge fikk 375p i omskytingen og fortsatt likehet!. Da var det enighet om å benytte 10'er-regelen på omskytinga, og dermed ble det Mælum B som stakk av med seieren med 24 blinker mot Hollas 22. Tettere kunne det ikke bli og sett fra vårt ståsted litt synd å bli slått ut med så liten margin. Spesielt når laget vårt besto av skyttere som alle var aspiranter inntil for 2 mnd siden da alle fikk sine nye Sauer-geværer. Dette er nok skyttere vil skal høre mer fra.

300 meter: Bamble - Holla

Holla gikk på et knepent tap da de møtte Bamble i 1. runde. Flere av våre hadde en uheldig dag og måtte innse at Bamblingene var 6 poeng bedre enn oss denne gang. Enkeltresulater har vi dessverre ikke.