Stine Cecilie ble samlagsmester i felt 2020

Samlagsmesterskapet i feltskyting i Telemark 2020

Telemark skyttersamlag arrangerte sitt Samlagsmesterskap i feltskyting sist søndag.  De gjeveste trofeene var det to sterke jenter fra Holla skytterlag som tok hjem.  Stine Cecilie Bjerklund skøyt 12 treff i finalen under meget vanskelige skyteforhold, og kunne dermed pynte seg med tittelen årets Samlagsmester senior, i klassene 2 – 5 + Eldre Junior.

Ikke nok med det, i klasse Junior var Linn Andrea Karlsen best, og også hun skøyt 12 treff i finalen, og kan pynte seg med tittelen årets Samlagsmester i klassen Junior.  (Dette på en søndag med dato 8.mars.)
Vi må også nevne Henrik Wines i klasse Eldre Rekrutt og første år som aktiv skytter, la han inn 27 treff i innledende skyting.  Dette holdt dessverre ikke til finale i år.
Holla skytterlag har mange lovende ungdomsskyttere som er flinke til å trene hver uke, og vi gleder oss til å følge med dem framover.

Holla skytterlag Gratulerer.

Miriam ble årets samlagsmester i felt

Samlagsmesterskapet i feltskyting i Telemark 2015

Årets Samlagsmester i feltskyting i Telemark heter Miriam Jeanette Bjerklund fra Holla. Hun tar dermed opp arven etter sin far Øyvind som har hele 6 samlagsmesterskap i feltskyting. Det sies at eplet ikke faller langt fra stammen, og Miriam er nå igang med å kopiere sin fars bragder i feltløyper rundt om! Vi ble mektig imponert av Miriam sin skyting på Søndag og vi er de første til å gratulere henne med en strålende prestasjon!!!!Miriam er jo på ingen måte hvemsomhelst innen skytesporten og hun har gjort det meget skarpt i hele sin unge karriere med flere topplasseringer både på LS og andre store stevner rundt om.

Norgesmester Miriam ble hedret for LS-seieren på Voss i 2012

Miriams fantastiske prestasjon på Voss ble feiret med kake

Miriam sto for en fantastisk prestasjon ved å vinne Eldre Rekrutt på Landsskytterstevnet på Voss i 2012. Ikke siden 1984 har Holla hatt en skytter på toppen av pallen på et Landsskytterstevne.

Dette er selvsagt stort for Miriam selv, men også for laget, for lagkameratene og forhåpentligvis også nyrekruttering av skytter i Holla.

Prestasjonen ble markert med egen "Mesterkake" på avslutningen av årets skyteskole. Vi håper mange fikk "smake" på skyttersporten denne kvelden.

Landsdelskretsmesterskap felt, 2010. Miriam fortsetter å imponere

Miriam Landsdelskretsmester i Høydalsmo

Enda en gang tok Miriam tittelen Landsdelskretsmester i feltskyting klasse rekrutt, hjem til Holla.

Under særdeles vanskelige skyteforhold i Høydalsmo i helga, skjøt hun fullt hus med 30 treff i innledende skyting.  I finalen på søndagen måtte hun ut i 2 omskytinger med en sterk kandidat fra Imenes, men under begge omskytingene holdt hun hodet kaldt (og kaldt var det), og skjøt 12 treff, og stakk av med tittelen og medaljen.

Hun viser seg som et virkelig skyttertalent, alltid blid og positiv. Det bør også nevnes at hun hittil i år har skutt 13 feltstevner og vunnet 12 av stevnene i sin klasse. Vi gratulerer !

For tiden er det mange gode ungdomsskyttere i både Holla og Lunde skytterlag. Følg med i banesesongen som starter 17.april, her blir det mye moro !

Samlagsmestersapet 15m, 2010

Miriam samlagsmester.

Holla stilte med kun 4 skyttere på årets Samlagsmesterskap innendørs der Siljan sto som arrangør. Selv om det er leit at ikke flere av våre medlemmer benytter denne sjansen for kokurransetrening, er det likevel hyggelig at våre hevder seg helt i toppen.

Miriam la inn 250p i mesterskapet og slo nest beste rekrutt med 2p, nærmest utklassing i denne klassen som stort sett avgjøres på sentrumsblinker. Vi gratulerer.

Fullstendig premieliste fra samlagsmesterskapet på Siljan skytterlags nettside >>

Innendørskarusellen 2009/2010

Miriam tok klasseseieren årets Innendørskarusell.

Med ikke mindre enn 4 x 250p var det i realiteten ingen som kunne slå Miriam i år. I virkeligheten hadde hun 6 stevner med 250p, noe som er helt fantastisk! Men i denne konkurransen er det kun de 4 beste av totalt 8 stevner som teller. Vi gratulerer Miriam med kjempeskyting.

For øvrig var det nokså tynt med Holla-skyttere på listene, men vi må nevne Henrik som også har skutt en del brukbare resultater i Junior-klassen.

Mer info på Samlagets nettside >>

Landsskytterstevnet 2009

Holla stilte med 16 deltakere på årets landsskytterstevne i Evje. Så mange har vi ikke vært på mange år.

Les reportasjene her >>