SAMLAGSSTEVNET FOR GRENLAND 2002

Til premielista

Stevneomtale: Samlagsmesterskapet for Grenland ble avviklet 10.mars med Holla Skytterlag som teknisk arrangør. Vi satset på et tradisjonelt opplegg med påmelding på Røde Kors-huset på Ulefoss og bilfelt over Borståheia, gjennom Landsmarka og avslutning på Lunde Skytterbane. Her var det mulighet for Stangskyting og finaleskytinger helt til slutt.

For Grovfeltskytterne besto programmet av 6 sk liggende mot inndelt skive på 225m (på skytebanen). Her var det satt opp egen premie til beste skytter uansett klasse. Hold 2 var en 1/8 fig knestående på Stavsjø. Avstand ca 220m.  Hold 3 var en 10x30 stripe liggende på ca 160m. Deretter en C25-fig knestående, ca 210 m. (mange vurderte denne til å være lenger).  Siste hold i hovedskytingen var på 1/4 fig liggende. Her var avstanden ca 300m.

For Finfelt var alle hold 100m og bestod av Sirkel, 1/10 fig, mini-Småen, mini-1/3-fig og rekruttstripe.

Kraftig vind lørdag ga arrangørene store problemer med å sette opp skiverammer. De blåste ned nesten raskere enn vi satte de opp. Men under stevnet var værgudene med både skyttere og arrangører. Vinden var til å leve med, men sola og blank is skapte litt vanskelige lysforhold. Det var det ikke mye å gjøre med og vårt inntrykk var at skytterne var fornøyd. Flere skjøt 30 treff både i fin- og grovfelt. Toppresultatene fordelte seg jevnt ut over hele dagen, noe som tyder på at forholdene var ganske jevne for alle.

Av de 6 grovfeltskytterne som som hadde fullt hus i hovedskytingen, var Audun Borgen best med 22 innertreff tett fulgt av Kjetil Naphaug, Kåre Sivertsen,  Stian Hellemyr, Øyvind Bjerklund og Harald Hauge. Det lå dermed an til en spennende finale. Det var spesielt moro med Harald som nå deltar i Veteran 55 og imponerte alle med god skyting.

På finfelten hadde disse fullt hus; Tore Jacob Bamble i rekrutt, Kristoffer Mood og Kristian Kristoffersen i hhv eldre rekrutt og junior.

Spesielt morsomt var den store kontingenten med aspirantskytere. 6 deltaker med hele 5 fra Mælum var veldig oppmuntrende. Godt jobba Mælum!

Etter innkomst i Lunde var det anledning til å skyte Stang, noe hele 30 skyttere forsøkte seg på. Best av alle ble - ikke helt uventet Geir Hauge med hele 21 treff.

Beste forhåndspåmeldt 3-mannslag ble vunnet av Holla med hele 89 treff. Finfeltlaget tas ut av premielistene etter endt skyting. Her gikk Drangedal av med seieren etter 3x29 treff.

Finfeltmedaljene ble fordelt uten omskytinger. Raufossmedalje i rekrutt til Asgeir Bruseth med totalt 40/9. Rekruttklassen hadde 6 deltakere og dermed kunne vi også dele ut Ungdomsmedalje. Denne gikk til Ole Kristian Austad med 39/5. I klasse Eldre Rekrutt gikk Raufossmedaljen til Kristoffer Mood mens Kristoffer Kristoffersen ble mester i Juniorklassen.

I Grovfeltfinalen ble det litt mer dramatisk. Ingen på 30 treff klarte å skyte fullt i finalen som besto av kneskyting mot 10x30 stripe på høykant, ca 180 m og  liggendeskyting mot en 1/6 fig på ca 300m. Dermed var det også muligheter for de med 29 treff i utgangspunktet. Dette benyttet Tom Erik Glahus seg av og dermed var det duket for omskyting mellom Per Kristian Aas, Tom Erik Glahus, Øyvind Bjerklund og Audun Borgen, alle med 40 treff. Dette var de to gamle ringrevene mot de to unge og uerfarne finaleskytterne. Audun fikk anvist først, og det viste seg at han hadde klart kunststykket å skyte fullt på begge hold. Ingen av de andre matchet dette og mesterskapet til Audun var et faktum. De andre skjøt også bra og  Per Kristian kom nærmest fulgt av Øyvind og Tom Erik.

I V55 gikk mesterskapet til Harald Hauge etter 9 treff i finalen.

Alt i alt gikk Samlagsstevnet greit, ikke minst takket være sol og fin temperatur. Premiebordet med mange fine gavepremier fra lag og samlag gjorde også sitt. 82 frammøtte skyttere er likevel færre enn en skulle ønske seg på et samlagsmesterskap i Grenland.

For resultater, se premielista.

Stevneannonse: VELKOMMEN TIL SAMLAGSMESTERSKAPET  2002
STEVNET ARRANGERES  I HOLLA 10. MARS

INNMELDING
Innmelding på Røde Kors huset (Berget skole) fra kl 08.30 til kl 11.00. Innskudd kl.1 – 5 + vet: kr  90,- Arrangementsavgift kr 50,-  Innskudd kl R-ER-J: kr ??,- Arrangementsavgift kr ??,-

KJØRERUTE
Ta av fra Rv 36 ved Esso i Ulefoss sentrum. Følg skiltet veg ca 1 km i retning mot skytterbanen. (Se vegbeskrivelse annet sted på hjemmesidene våre). Du vil komme direkte fram til Røde Kors-huset.

PROGRAM
Hold 1 på 30 skudden er en inndelt skive med ekstrapremie til høyeste poengsum.
Egen stang-skyting etter avsluttet 30-skudd. Mesterskapsomganger og kåring av mestere helt til slutt.
Øvrig skyteprogram kunngjøres ved påmelding.

PREMIERING
Det benyttes gavepremier og gjendstandspremier så langt der er mulig. 1/3 dels premiering i kl 2 - 5 og V55. For klassene R-ER-J-1 og veteran benyttes ½ dels premiering. Aspirantklassen premieres 100 %. Rangering etter skytterboka.

MEDALJER
I hht skytterbokas bestemmelser for Samlagsstevner

VANDRETROFEER
Se oppslag ved påmelding.

KONTAKTTELEFON
Stevnedagen: 90 10 13 80.

RESULTATSERVICE
Alle resultater presenteres på skytterhuset. Vi vil legge ut resultatlister på Internettadressen http://home.online.no/~knubo snarest etter stevnet.

Velkommen til Samlagsmesterskap i Holla.

HOLLA SKYTTERLAG