Stevnerapporter fra Holla-skytterne

LS-2005
Landsdelskretsstevnet | Fylkesstevnet bane | Landsskytterstevnet | Samlagsstevnet bane | Telemarkscupen | TA-skytinga

TA-finalen 2006

Sterk innsats og ny topplassering av våre Rekrutter

Søndag 3. september gikk årets TA-finale av stabelen. Gråvær og tett nedbør skulle ikke legge demper på dagen- mye takket være god skyting.

4 av Hollas 5 rekrutter har rapportert inn resultater gjennom sesongen, og samtlige var klare finaledagen. Det ble skutt vanlig 25-skudds program i rekrutteringsklassene. Henrik og Jon Vegar startet med henholdsvis 238 og 239 poeng. Trym fulgte opp med sterke 244, mens Kamilla stanset på 248 poeng og skive 2 i finalen. Finalegrensen ble satt på 238, dermed fikk samtlige Hollaskyttere skyte finaleomgang.

Både Trym, Henrik og Jon Vegar måtte ut i noen få niere, men fikk likevel gode plasseringer. Fra skive 2 skjøt Kamilla 100 poeng, og tok med det igjen forspranget til Morgan Lindheim, Drangedal. Dermed var det duket for omskyting om mesterskapsmedaljen. Det ble 99 poeng i omskytingen, og med Morgans 100 poeng, måtte Kamilla se seg slått

/Peter

På seniorsida var vi dessverre mye tynnere representert denne gangen, men Svein var kvalifisert i V55 og Marianne i kl 5 og i kampen om Prinsessetittelen. Marianne fikk 238 på sin innledende skyting etter et begredelig grunnlag på 90. Det holdt likevel til en reell kamp om å bli beste jente, men i den krevende omgangen som består av 10 enkeltskudd stående var hun sjanseløs mot Hanne Skarpodde som la inn hele 97p og tok en velfortjent tittel.

Svein hadde ingen god dag denne gang og endte på 213.

Nok en gang er det rekruttene våre som redder æren for laget. Vi får håpe at seniorene kommer sterkere neste år.