Skytingens dag 2007

Den årlige markedsføringsdagen for skytesporten i DFS, Skytingens Dag ble avholt på alle landets baner 20.mai.

Holla hadde annonsert på ulike måter og fikk et godt oppmøte av unge og eldre som ønket å prøve seg som skytter denne dagen.

Se flere bilder her

Det møtte opp flere familier med både stor og små som var nysgjerrige på hva skytesporten kan tilby. Været var flott med solskinn fra klar himmel men med litt sjenerende vind fra sør.

Damene hadde bakt noen deilige kaker, og serverte kaker, saft, sveler og kaffe, og di som ville kunne få kjøpe seg en flaske brus. Etter en innføring i sikkerhet og vanlig behandling av skytevåpen og opptreden på standplass, fikk de som ville prøve på hva dette var i praksis, kommandert fram på standplass. Den første øvelsen var å skyte mot 100meters innstikkskive på 30 meter med caliber 22. Etter hvert som de hadde oppfattet hvor viktig sikting er, og hva som måtte gjøres for å treffe, fikk de prøve seg på 100 meters avstand mot elektroniske skiver. Og spør om det var tøfft !!
På ”premieutdelingen” fikk deltakerne utdelt informasjonsmateriell fra DFS, de fikk Gravkortetet fra sin skyting, og di fikk innstikkskiva som di hadde skutt på.
Som en avslutning på dagen ble det gitt en generell informasjon om hvordan en skal forholde seg for å bli medlem i skytterlaget, og at vi ønsket alle (store og små) tilbake når vi starter med innendørstreninga etter sommerferien.
Lokalavisa var også invitert til denne dagen, og stilte opp med redaktøren og kamera, papir og blyant og familien.
Det deltok 15 stykker på skytingens Dag, hvorav 8 stykker var helt ”ferske”, noe som vi må si oss fornøyde med. En fin dag på skytebanen.