Skyteskole vår 2015 ble avsluttet

17.mars vardet avslutning på skyteskolen, med skyting og kakefest, og ikke minst utdeling av medaljer og diplomer.  Mange frammøtte av våre skyttere og foreldre/foresatte.  Positive tilbakemeldinger av fornøyde deltakere og foreldre.  Vi får håpe at de har funnet at skyting er en fin hobby og idrett, og at de vil fortsette.  Skytterlaget vil gjøre sitt for å legge forholdene til rette for en fortsettelse.  Gledelig er også at noen av de voksene har fattet interesse og kan tenke seg å begynne, og noen sier at de kan tenke seg å ta opp igjen sine tidligere skyteferdigheter – positivt.

Skyteskole 2013 ble avsluttet

26. november var det avslutning for årets skyteskole i Holla. 6 stolt ungdommer fikk sine velfortjente medaljer og diplomer etter endt avslutningsskyting på Mælums innendørsbane.

Skyteskolen startet 22. oktober og varte i 6 uker. På skyteskolen har ungdommene lært om sikkerhet, våpen stell og selvfølgelig om praktisk skyting og hvilke teknikker en skal bruke for å treffe midt i blinken. Grafiske kurver viste tydelig at de har forstått hva skyting går ut på. Resultatene har blitt bedre og bedre for hver kveld med trening.

Nå er det grunnleggende på plass og allerede i neste uke er det anledning til å stille på lagets ordinære treningskvelder. Og selvsagt også i konkurranser. Med fortsatt iherdig trening har vi et nytt knippe gode skyttere i Holla.

Gratulerer med skyteskolen, medalje og diplom.

På bildet fra venstre: Jesper Undem Eriksen, Marte Wåsjø Hartviksen, Jon Wåsjø Hartiviksen, Marius William W Halvorsen, Joakim T Bjørklund og Tommas Fjellstad

Skyteskole for nye rekrutter høsten 2011
På bildet:
Nede fra venstre: Kyril Blåstad, Lars Olav Melteig, Brian Olsen, Markus Aleksander Johansen og Anne Marte Erichsrud, Oppe fra venstre: Jon Aslak Erichsrud, Jarl Bendik Fæhn, Martine Hosen, jente som ønsker å være anonym og Johan- Martin Kristiansen

Holla skytterlag har gjennomført skyteskole for barn og ungdom over 6 kvelder som ble avsluttet tirsdag 6 desember, med premieutdeling, pizza og brus.
Hele 10 barn og unge i alderen 10 - 14 år deltok sammen med foreldre og andre pårørende.
Ungdommene og deres pårørende har vist stor interesse for skyteskolen og de fleste har gitt uttrykk for at dette er en sport de har lyst til å fortsette med.

Innholdet i skyteskolen har hatt følgende målsetting; ? Kjenne sikkerhetsbestemmelsene for behandling av våpen og ammunisjon ? Kjenne noe til DFS`konkurransevåpen ? Med rimelig ferdighet kunne gjennomføre liggende skyting med finkaliber -skytestilling liggende
- Kunne lade og tømme våpen
- Kunne sikringssystemet på våpenet
- Kunne puste- og avtrekksteknikk
- Kunne siktemidlene med hensyn til sikting og justering av siktet ?Ha kjennskap til aktuell bekledning for;
- Aspirant
- Rekrutteringsskyttere
- Senior

Holla skytterlag kan bekrefte at elevene har oppnådd målsetningen med kurset og vi gleder oss til det videre arbeidet med ungdommene.

Se flere bilder fra skyteskolen>>

Skyteskole - et samarbeid med Holla Ungsomsskole

Skytterlaget og Holla Ungdomsskole har innledet et samarbeid om skyteskole våren 2011. Skolen har vært positive til dette samarbeidet og prosjektet.  Som en prøve starter vi med avgangselevene i år, 10 klasse, for å se hvordan dette lar seg gjennomføre.  Hvis det fungerer positivt, vil skolen vurdere skyteskole også for tidligere årsklasser.

Skyteskolen avvikles 14. og 16 juni og vil ha sterkt fokus på sikkerhet og gi elevene et godt innblikk i Det frivillige skyttervesens organisasjon, men først og fremst instruere i den praktiske skytinges "edle kunst". Det meste av skoledagen vil tilbringes på skytebanen.

Som hjelpeinstruktører kommer vi til å bruke våre dyktige ungdomsskyttere.

Se programmet her>>

Skytingens dag 2009

Forstørr

Lørdag 22. august, arrangerte Holla skytterlag den årlige "Skytingens Dag". Som en ny vri denne gangen, med innlagt skogsløp med skyting på og omkring baneområdet. Skytingens dag er en årlig dag avsatt til å presentere og markedsføre skytesporten på alle baner i landet.

Mer>>