Resultat fra Telemarkscupen 2006

100 meter: Holla - Mælum B

Hollas unge lag på 100m møtte Mælum B i 1. runde av årets Ttelemarkscup. Det ble et usedvanlig tett oppgjør der det var nesten umulig å skille lagene. Holla stilte med følgende lag:

Joakim Lindgren
323
Henrik Thorstensen
344
Trym Borgen Oppedal
340
Kamilla Emilie Køller
343
Totalsum
1350

Etter hovdeskytingen var begge lag helt like. Dermed måtte det en omskyting til. Etter reglene skal det foregå ved at hele laget skyter en 10 skudd (ikke omgang). Her var det noe ujevn skyting på begge lag, og resultatet var at begge fikk 375p i omskytingen og fortsatt likehet!. Da var det enighet om å benytte 10'er-regelen på omskytinga, og dermed ble det Mælum B som stakk av med seieren med 24 blinker mot Hollas 22. Tettere kunne det ikke bli og sett fra vårt ståsted litt synd å bli slått ut med så liten margin. Spesielt når laget vårt besto av skyttere som alle var aspiranter inntil for 2 mnd siden da alle fikk sine nye Sauer-geværer. Dette er nok skyttere vil skal høre mer fra.

300 meter: Bamble - Holla

Disse møter hverandre senere. (innen 1. juli)